fredag 29 maj 2009

Jag har tinnitus. Vissa dagar gör den sen påmind på riktigt, andra lyckas man ignorera den. Enda gångerna då det kan vara riktigt jobbigt är om man sitter på föreläsningar, ligger och ska sova eller har en av de där dagarna som idag - när det låter som en violinorkester från treblinka drar av en repa på sina sjukt ostämda fioler rakt i örat på en. Det mest tragiska i kråksången är ändå hur jag fick mitt tjut i öronen. Man skulle ju gärna dra till med att det var när man stod längst fram på Bringsteens konsert, eller när Sverige pissade på Paraguay med Ljungbergs sena mål. Så flott är det inte, det började tjuta efter en kväll när jag var 13-14 och Brandsta City Släckers gästade Källängsparken.

Såja, ni kan sluta skratta och dra ett löjets skimmer över hela min existens nu. Historien är väl inget man skriver på sitt CV direkt. Ikväll finns det möjlighet att rulla lite hatt, men då jag åker till Sthlm imorgon sjukt tidigt och förmodligen jobbar till elva så vet jag inte riktigt hur jag ska pressa in det i planeringen.

1 kommentar:

  1. Men kom förbi öl-tältet en stund! :) Jag börjar vid tolv imorgon så kan inte heller va ute så länge, men skulle va kul om du dök upp...

    SvaraRadera