onsdag 27 maj 2009

SMHI varnade för hårda vindar igår läste jag på Alfonsbladet, men ingenstans i texterna om det stundande ovädret kunde jag finna ordet orkan för det är precis vad det varit hela natten. Den feta björken utanför mitt fönster har skrikit som en gris redo för slaktarens kniv och så värst mycket sömn var det inte att tala om. Jag var övertygad om att vilken sekund som helst skulle det gamla trädet ge upp, skjuta sin begravningssalut genom att spräcka sina rötter och braka in genom sidan på huset. Så mycket tyckte jag det blåste, men det var visst bara parasollet som hade lättat från jordens yta.

Kvällen innehåller ett av sportvärldens största ögonblick med CL-finalen ikväll och vi skulle tydligen försöka vara så effektiva som möjligt på jobbet idag för att kunna se den. Den stora frågan är bara vem som måste vara kvar till tio och kommer missa halva matchen, jag skulle nog lägga slantarna på min bror. Dels är han yngst av oss, sen är han alldeles för snäll och på tok för dålig på att säga nej. Nu ska jag bege mig upp på stan och kolla om de har några schyssta skor jag kan ha på bröllopet. Möjligt att jag drar till Lager och koller efter ny kostym imorgon också.

1 kommentar:

  1. ska du ha kostym ska du dra till Vingåker Factory Outlet. Var här för några veckor sedan, magiskt utbud på kostymer, billigt med. tiger för 2600..

    SvaraRadera