måndag 30 november 2009

Någon mystisk bloggtorka infinner sig alltid här på helgerna, förstår inte riktigt vad det där handlar om. Vi kan väl tillsammans låtsas att det beror på att jag fyller mina helger med mer givande saker än surfande och tv-tittande. Vad är grejen med sådana människor egentligen? Stöter på dem lite då och då. Teknikhatarna. Personerna som med en syrlig underton i rösten stolt berättar om hur de kastat ut tv:n, infört datorförbud för sina barn på helgerna och hellre spelar Alfapet och d i s k u t e r a r än att "kasta bort sitt liv framför dumburken".

Nog för att många skulle må bra av lite mer Alfapet. Mår dåligt av hur många som särskriver och våldtar allt vad grammatik heter. Som tror att bisats är något man använder för att bygga ihop en Ikeagarderob och att skiljetecken går att äta. För att återgå till teknikhatarna, så förstår jag inte riktigt vad de får ut av att bajsnödigt framhäva sin tillvaro som mer betydelsefull för att de minsann inte ser speciellt mycket på tv. Och? Förstår man inte storheten i McGyver, Prison Break och allt vad sport på tv heter är det mer synd om dem än vice versa. Jag såg Zlatan avgöra El Clásico igår. Det kommer jag komma ihåg när jag sitter på hemmet. Inte när jag lyckades klämma in zatrikiologi på alfapet och förvåna sällskapet med min överdådiga vokabulär.

För övrigt tänker jag inta Skåneland i helgen. Joel ställer till med fedefest på sin 23-årsdag och för att undvika bråk om musiken har han skickat runt en Spotifylista där alla är välkomna att lägga till hur många låtar de vill. Jag addade precis "Sweetest ass in the world" och "80-talet" med Pontiak Johansson. Har ni fler bra förslag?

1 kommentar:

  1. Om de har den så är "Fantastischen Vier - Die Da" tysk rapp när den är som allra bäst.

    Eller varför inte en gammal melodifestivalshit - "Wadde Hadde Dudde Da" med Stefan Raab.

    SvaraRadera