måndag 23 november 2009

Nu är det rekorddålig uppdatering här, men efter en helg där jag många gånger fick det påpekat att det är roligt att jag bloggar igen ska jag ta mig i kragen - jag lovar.

Jag sitter här med en lindad fot av dubbel size och betalar månadens mobilräkning. Förstår inte riktigt hur jag kan ha skickat 1 896 sms, tur att de är gratis. Spenderade helgen i Skåne och lirade innebandy, därav min trasiga fot. Det roligaste är när man tänker att nu ska det nog gå över, skiftar foten färg istället och går in i en helt ny fas av smärta.

Det var äntligen någon som förstod mitt dilemma med min försämrade syn också, jag borde göra något åt det där. Så länge det inte påverkar när jag kör bil - så dåligt ser jag faktiskt inte - tänker jag nog fortsätta låtsas som ingenting dock. Jag ser fortfarande skillnad på en snygg tjej och en ful liksom. Kan vara bra att göra det. På tal om att köra bil finns det en hel del saker jag hatar med detta. Vägarbeten, fartkameror och vattenplaning. I stort sett allting som gör att man inte kan gasa för att komma fram i tid får mig att ikläda mig en bitter mans mantel när jag sitter bakom ratten. Ni vet det här ständiga muttrandet, men att lägga sig på tutan för att gestalta sin frustration kommer inte på fråga.

Var för övrigt ett under att jag inte körde ihjäl någon. Jag hade kört femtio meter när en full yngling som går mitt i vägen (såg jag inte för det var inte upplyst), sådär typiskt ramlar lite åt sidan. Fick nita, svänga och tuta för glatta livet. Inte nog med det, när jag sedan kör på 100-väg i höjd med Ljungby nånstans går det en stolle vid vägrenen, helt utan reflexer. Väl framme i Skåne springer en katt precis framför bilen, hamnar under men däcken missar honom/henne precis.

Och nej, jag ser inte så dåligt att jag inbillar mig att allt det här har hänt.

You know what they say about men with big feet?
Wow, you´ve got some big feet!

1 kommentar:

  1. äntligen är du igång igen.. :) inte visste jag att du hade dålig syn men Hm.. de har du :P

    SvaraRadera