onsdag 25 november 2009

När man surfar runt på vissa bloggar möts man ibland av listor. Bloggtorkans bästa vän. Men vad är grejen med de där listorna egentligen? Personligen orkar jag kanske läsa de första tre frågorna och är det inte exceptionellt fyndiga svar då så ger jag upp. Inte för att jag har bloggtorka - för det händer faktiskt ganska mycket i mitt sjukt innehållsrika liv - tänkte jag bjuda på en lista av ett annat slag. Helt sonika ett uppräknande av fakta om mig du säkert inte hade en aning om.

- Jag kollar Aftonbladets startstida ungefär 20 gånger i timmen om jag sitter framför en dator.
- Jag jobbar i snitt 70 timmar per vecka. Minst.
- På morgonen äter jag sällan frukost, blir ofta ett glas juice i farten.
- Jag har spelat innebandy på ganska hög nivå, takterna sitter i än.
- Jag är autodidakt och har i viss mån ett fotografiskt minne.
- Jag har gått ned 17 kg på en månad. Jag hade körtelfeber och såg ut som Sara Wedlund när den gått över.
- Jag har haft längre hår än Björn Borg.
- Jag kan citera alla Beck-filmer i detalj. Vi snackar varje replik.
- Jag är hyfsad på att härma dialekter.
- Förutom Beck kan jag citera varje humorsketch jag sett. Bättre än originalet enligt vissa.
- Jag har en väldigt rå humor.
- Jag äger mer än 2 000 dvd-filmer. Några av favoriterna är Smala Sussie och Boondock Saints.
- När jag var liten hade jag en fascination för att "pissa loppet", vilket helt sonika gick ut på att pissa i avloppet i pannrummet. Frihetskänslan var total.
- Jag har fått upp en gammal Ford Sierra i 193km/h. Hela skiten skakade och 500 meter senare mötte jag polisen.
- Jag var snål som liten och tillverkade alla mina julklappar i trä. Det blev bilar till hela tjocka släkten.
- Jag tänker vinna 183 miljoner ikväll. Efter det tänker jag gå ned till heltid.
- Jag somnar alltid efter fem sekunder på kudden.
- Jag är hyfsad på att skriva. Men har skrotat ett antal bokmanus för att de inte når upp till mina höga ambitioner - enligt mig själv.
- Jag gick ur grundskolan med 320 poäng. Gymnasiet med toppbetyg - till ingen nytta.
- Jag har snusat sen Erik Månsson visade mig vad det riktiga svarta guldet är. Sen har jag slutat ungefär lika många gånger som jag börjat.

Jag tänker personligen belöna dig om du läst ända hit och inte slutade efter de första tre frågorna. Langa över ditt kontonummer så ska jag sätta över en procent av min lön.

3 kommentarer:

  1. OKEJ

    8424-4 983

    SKA DU HA HELA ELLER?
    hehe

    SvaraRadera
  2. Rimligtvis borde du ha börjat snusa en gång mer än du slutat, eftersom du snusar just nu =)

    SvaraRadera
  3. Du har rätt vovven. Men du vet väl att man börjar aldrig? Man slutar bara, men erkänner aldrig att man börjar igen.

    SvaraRadera