tisdag 19 januari 2010

Känner mig som värsta Al Capone när filmfabriken tutar på för fullt. Fick bra betyg av syrran för filmerna jag lagt in på hennes minipc också. "The Boy in the Striped Pyjamas var en av de bästa filmerna jag sett". Det är faktiskt en film alla borde se, och jag borde skola om till filmkritiker. Eller varför inte matrecensent, skulle också vara ett lökigt sätt att dra in pengarna till hyran.

För att inte fastna i ett virrvarv av yrkesval som värsta syokonsulenten med grått hår, markerande bågar, förskräcklig andedräkt och en svag doft av gammal svett tänker jag fortsätta med förbluffande fakta om mig själv.

- Jag har skakat hand med Astrid Lindgren.
- Jag var fast i Rainbow Six Raven Shield en gång i tiden och slaktade så till den milda grad att jag rörde mig på topp 50 i världen.
- Jag har lyckats med konststycket att spy och skita på samma gång. Det var lika vedervärdigt som det låter.
- Jag har vunnit över 20 laxar i en pokerpott. Har också torskat tio med triss i ess på regnbågebräda, killen drog ut mig med spaderfärg efter all in på flop.
- Jag har bott granne med Ebba Hultqvist.
- Jag har delat tågvagn från Stockholm till Umeå med en sjukt labil kille som precis blivit frigiven. Han skulle upp och "knacka en kille".
- Jag har varit något av en träningsnarkoman och körde som mest 14 pass i veckan.
- Jag har arbetat med journalistik från och till i sju år. Arbetar nu som nattchef.
- Jag har varit vaken i 54 timmar i sträck. Började hallucinera.
- Jag har en dålig ovana att ha mössa på mig inomhus.
- Jag är sjukt blödig. Kan se hur grisiga saker som helst på film, men i verkligheten är det en annan grej.
- På tal om punkten innan har jag sett en kille bli knivhuggen x antal gånger i buken. Mitt inne på donken.

Nu orkar jag inte mer. Vill ni veta något annat smaskigt får ni fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar