måndag 10 maj 2010

Åker som en skyttel mellan småland och vår vackra huvudstad. Lyssnar på alldeles för hög musik för tiden på dygnet i vår lägenhet som börjar få lite ordning, Winnerbäck till trots. Allt är inte tiptop dock, vi bor tre grabbar och ingen har koll på någonting. När jag gled in i helgen bodde någon på mitt rum, jag var förpassad till soffan. Fast det är lite så jag gillar det. Vår gubben-i-lådan-mentalitet är både charmig och sund.

Mycket har hänt sedan sist. Jag har flyttat in i en lägenhet på Vallhallavägen och gjort av med sl-remsor i samma takt jag byter kalsonger. Det är alltid alldeles för sent man inser att man borde köpt ett månadskort och då lönar det sig plötsligt inte längre. Kommer inte planera in något alls i sommar för att kunna slava på jobbet och slicka ansiktet tillräckligt brunt för att övertyga rätt personer om att jag är ovärdelig. Fast i grund och botten handlar det nog mycket om att visa att man är en arbetsmyra, och ser man på mina senaste år känns det inte som det skulle innebära något problem.

Ska dock bli bättre på att leverera kvalificerat ordbajseri här, men känner jag mig rätt ska jag nog mjukstarta lite. Minst ett andetag i veckan, för att visa att jag lever. Det känns som ett greppbart mål.

Pust.
Jag lever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar