torsdag 13 maj 2010

Jag har kommit till insikt, fått upp ögonen och trätt fram ur mörkret jag så länge famlat i. Trots att jag inte är någon modebloggare, än mindre får betalt för dessa rader som mestadels luktar uteliggar-urin och för gammal mjölk, så tänker jag promota ett företag. Igår åkte jag med Bus4You för första gången, trots att en nära vän till mig ringde för närmare två år sedan och med andan i halsen frågade "Vet du vad Bus4You är?".

Det visste jag inte då. Jag tog reda på det först igår och jag vet det nu. Både vad det är och varför han var så exalterad. Så nu får också jag kippa efter andan och fråga er; Vet ni vad Bus4You är?

Jag slår mig ned i en fotölj som mer kan liknas vid en Älvros-fotölj från IKEA än ett slitet bussäte. Sjunker ned, öppnar datorn och pluggar in i ett av de två uttagen som finns vid varje säte. Hittar ett trådlöst internet direkt och van att resa med naziföretaget SJ upptäcker jag till min stora förvåning att det går att ansluta sig och logga in på Aftonbladet - det är gratis! Jag lutar mig tillbaka och vilar mitt huvud i fotöljens sköna kudde som likt masserande kvinnofingrar sluter sig runt min hjässa. Tänker att det här blir minsann en bra resa, och somnar.

När allt det här börjat sjunka in, att jag fått vara med om denna himmelsfärden från Stockholm till Linköping för ynka 136 kronor, smsar jag min kompis som tipsade mig för sådär länge sen. Förklarar att Bus4You måste vara det bästa som hänt Sverige sedan högertrafikomläggningen.

Får ett kort och koncist svar.
"Gilla". Välkommen ombord, Fredrik.

Så min fråga är åter igen, vet ni vad Bus4You är? Annars är det läge att ta reda på det ögonabums. Åtminstone för er som reser mycket.

Välkomna ombord.

1 kommentar: