torsdag 21 maj 2009

Åkte ut till Yxern, var riktig skräckfilmsstämning ute i vildmarken men något fiskande blev det aldrig för båten har vi ändå inte sjösatt än. Dock en promenad på en stig som inte ledde någonstans, var övertygad om att jag vilken minut som helst skulle få stirra ett vildsvin i ögonen men sån action blev det aldrig tal om. Hörde några rådjur skälla, men i övrigt var det tyst som i graven. Tycker det kunde bjudits på nån inavlad dödsmaskin á la Wrong Turn eller The Hills Have Eyes, men icke.

Fick för övrigt svar från Söder som hade jobbat tills nu, så han dissade mig inte. Vi ska styra upp nåt gött nu i helgen. Sitter och njuter Yrrol och garvar högt åt när han ollar fönsterrutan - de som sett den (vem har inte liksom) förstår precis vad jag menar. Är inte jättepepp på att jobba imorgon, men ska i alla fall få löneförhandla för typ femte gången det här året. Mycket vill ha mera som det heter.

Läste på Aftonbladet om nån rumänska som sålt sin oskuld för 100 000 till en gubbsjuk italienare. Hon hade hoppats på att få mer, stackarn. Men i dagens samhälle kan man väl operera tillbaks mödomshinnan utan större problem (tydligen poppis hos mellanösternbrudar som tröttnat på att köra i prutten och samtidigt vill kunna leverera färsk frukt på bröllopsnatten), då kan hon ju operera sig för några tusen och sälja den igen.

Rasta muttan, Simmerleinen!

2 kommentarer:

  1. Vilken skribent du e modsan:) Jga har förresten sett the hills have eyes, lite läskig film måste jag medge...händer i hlegen? är i skogarna under helgen nämligen..

    SvaraRadera
  2. Har du sett tvåan? Annars måste vi ju njuta den i helgen. Jag var riktigt sugen på att dra med ut och fiska nu när Robba ringde, kan vi inte ta det nån mer gång i helgen? I övrigt händer inte mkt. Ska skriva Kisa på lördag och öla med Södde nån dag, annars inget planerat. Jag känner på mig att du har 100 idéer som du vill styra upp?

    SvaraRadera