söndag 24 maj 2009

Sitter på jobbet som varje söndag sedan urminnes tider. Frågan är om jag inte jobbat varje söndag i snart fem års tid, men ärligt talat gör det inte speciellt mycket. Veckans sista dag är trots allt ganska tråkig, och vännerna oftast för trötta och sega för att hitta på någonting av värde. Så jag sitter hellre här och mosar in pengar istället för att vara melankolisk framför en tv-apparat som bara visar Dr Phil och gamla avsnitt av Fab 5.

Blev en rolig helg faktiskt, då kulmen var i Söders lägenhet i fredags. Bra fest, bra folk och skön stämning. Var chockad över att se så mycket folk på Hawwys, men samtidigt kunde man väl ana det då allting var billigare. Du kan aldrig ta ur snålheten ur en smålänning heter det väl. Fick dock en trist avslutning med stulen mobil och allt vad det var. Förstår mig inte riktigt på människor som har så svårt att skilja på mitt och ditt men för att inte låta som en moralpredikant på 50+ så lämnar vi det.

Har fortfarande inte blivit något fiskande för min del, trots att jag var sugen på det i veckan. Blev inte bättre av att Robin ringde i torsdags och frågade om jag inte skulle med honom och tuppen ut, men då röda dagar inte existerar i journalistvärlden fick jag snällt svara att jag skulle arbeta kvällen lång. Deras fiskelycka hade väl varit sådär dock - och nu pratar jag fortfarande om riktigt fiske.

Jag har fått betalt för att skriva det här inlägget, jag tjänar bättre än Blondinbella på att blogga.

1 kommentar:

  1. Ja det var riktigt kul hos Söder och på Harrys, iaf i början :) Tack för en trevlig kväll! Är det dig jag ska ersätta på söndag? ;D

    SvaraRadera