måndag 7 december 2009

Åter igen är det en helg som kommer mellan mig och mitt ordbajseri på den här bloggen. Helgerna tycks alltid förrädiskt lurpassa och dra mig så långt bort från en dator de bara kan. Har spenderat helgen i skåneland, väldigt trevligt om jag får säga det själv. Inte lika trevligt att sätta sig på tåget imorse och veta att jobbet väntade så fort man anlände på stationen dock. Lyckas alltid hamna bredvid någon idiot som tror att man vill prata med en främling vid sex på morgonen också. Hon fattade inte vinken trots att jag tog upp datorn, drog på mig hörlurarna och mosade på Kaiser Chefs så hela vagnen hörde. Knackar man någon man inte känner på axeln i det läget för att försöka inleda en konversation förtjänar man ett skott i råttan. Misstänker att hon var tysk också, hon hade någon liknande brytning. Ninjagrep på warpdrive sammanfattar det tyska språket ganska bra.

JAWHOL MEIN FUHRER, SIEG HEIL!
alltså, tyska låter som misshandel, verbal misshandel, hur fan kan folk snacka det?
tysk poesi lixom? fjäril på franska, pappilion... låter lite.. sött? butterfly? låter med lite.. sött.. SCHMETTERLING! låter som en anfallsplan för att förinta judar...

Nu har jag lugnat ner mig dock. Sitter på jobbet och doften av nybryggt kaffe omfamnar mitt rum då Viktor tagit sitt politiska ansvar och satt på en kanna. "Sportchefen" är och lirar innebandy, så allting är egentligen som vanligt.

1 kommentar:

  1. Jaa det är alltså så. Så det är inte bara vi som upplevt det på det sättet ;o

    SvaraRadera