måndag 1 juni 2009

Hemma från Stockholm efter en helg fylld med bröllop, sol, bad och alla andra festligheter du kan tänka dig. Hade egentligen tänkt stanna i vår vackra huvudstad några dagar extra, men mina vänner hade så många sluttentor och saker i plugget den här veckan så kunde inte ha umgåtts speciellt mycket ändå. Då kände jag att det var läge att styra skutan hemåt istället. Bröllopet var trevligt om än väldigt varmt och det är väl egentligen bara en känsla som pulserar efter den gångna helgen;

Jag saknar Stockholm.
Jag saknar Stockholm.
Jag saknar Stockholm.

Bilresan hem inatt gick bra, åtminstone så länge jag hade parkerat i E4:ans vänsterfil. Var i Sillekrog på nolltid där det alltid är nostalgiskt att stanna för ett break med nått gott i magen. Vid Sillekrog tog brorsan över en stund, och hann köra på en grävling och var nån meter från att pryda grillen med en liten hjort. Det skönaste var grävlingen, han sprang över och brorsan bytte fil när vi upptäckte den, när vi precis ska passera vänder den tillbaka och träffas av bakdäcket.

Hade tänkt vara ledig några dagar, men är man hemma i Vimmerby kan man lita på att det behöver jobbas. Glömde nästan att i fredags var det uppskattat öltält i Vimmerby som blev riktigt roligt tack vare vänner och dans (danke schön till er), trots att musiken kanske inte höll högsta klass var det riktigt trevligt ändå.

Ta mig tillbaka till Tomtebogatan 78.

3 kommentarer:

  1. Låter som du haft det härligt i Sthlm :) Jo, det var körigt. Satt från tre till kvart över tio i ett streck, sen orkade jag inte mer. Men det gick väl bra ändå :)

    SvaraRadera
  2. Haha, Du är så välkommen tillbaka.
    Finns många som saknar din lena stämma här uppe. :) /Kusin Gunnar JO Lunnergård

    Erik tipsade om bloggen.

    SvaraRadera
  3. Vi saknar dig med. Vem ska man nu äta 2 böffar på en dag med? :/

    SvaraRadera