måndag 21 september 2009

Tillbaka på jobbet. Kan avslöja att jag har varit piggare och det faktum att jag vet att jag ska sitta kvar på redaktionen tills vår kära spöktimme infinner sig gör att jag inte mindre mår som ett kastspö. Men drar man allting till sin spets tror jag knappast att det är synd om mig. Även om jag trots allt lever ett väldigt hårt liv, hårt utom rimligt tvivel som man så vackert uttrycket det i rättssalen.

Hade planerat in träning idag, men frågan är om jag hinner det på den timmeslunchen jag har för min mage skriker mat-mat-mat. Är jag ensam om att ha svårt att käka på morgonen? Det ironiska är att när jag väl kommit till jobbet, då minsann hugger det tag likt sabelkäftar i magslutet och det känns som jag skulle kunna mosa tre julbord på raken. Samma visa varje dag. Hemma vid frukostbordet känns inget lockande, men när man väl börjat vara produktiv på jobbet gör sig hungern påmind som för ett biafrabarn direkt. Snart utvecklar man väl en sexig ballongmage också.

Drömvinsten är uppe i 137 miljoner. Tänkte dra hem den på onsdag så jag kan sova längre på mornarna och på det viset vara tillräckligt pigg för att kunna äta när jag går upp och där igenom slippa den svullna magen.

Jag säger då det. Konsult i problemlösning är vad jag borde livnära mig på istället.

1 kommentar: