torsdag 1 oktober 2009

Youtube är en genial sajt. En fröjd, succé och fantastisk affärsidé rakt igenom. Är det några som verkligen förtjänar att skratta hela vägen till banken så är det Chad Hurley, Steve Chen och Jawed Karim. Och med tanke på att de fick typ 1,7 miljarder dollar när Google köpte upp sajten har de nog sitt på det torra ett tag framöver.

Jag undrar lite hur man dödade tid förr i tiden. Att leka med kottar borde man ju tröttnat på efter ett tag, och eftersom tv:n bara hade en kanal som dessutom bara visade svartvita bilder så sakta att det såg ut som en diabildsvisning fanns det väl bara en utväg. Man tog väl till flaskan helt enkelt, och när det inte stillade tristessen längre utvecklade man knarket. När man inte kan göra speciellt mycket så känns dagarna extra långa, men idag har jag ramlat över några nya tubfavoriter. Igår bjöd jag på en kille som sannerligen satt inne med en hyfsad pipa. Om den här killen kan sjunga låter jag förbli osagt men jag tycker vi kan vara överrens om att han kan dansa. Eller poppa, som de invigda kallar det. Försök att stänga av öronen när paddan skrattar så är det en fröjd att titta på.


Innan dagen är slut ska ni även få en naken man som blir väckt och en film som borde krävt x antal omtagningar med tanke på alla deltagare.


1 kommentar:

  1. Det kan inte vara bra att vara så självkritisk att du inte klarar av att ge ut dina böcker? Du måste låta världen få ta del av dem min vän. Eller åtminstone moi. Tackar, och jag måste säga att jag är imponerad som fan! Frukost på sängen av en kvinna har jag inte fått sen jag fyllde år och bodde hos mamma. Ja, jag har haft otur med valet av kvinnor nu när jag tänker efter haha.

    Får jag fråga vad det är för tillstånd du är i egentligen? Skönt att höra att du höll dig borta, min mor snodde åt sig alla mina kakor som jag fått recept på häromdan för min fot.

    SvaraRadera