måndag 27 september 2010

Några alldeles för dyra baconburgare senare...

Min systerdotter Edith har varit här i helgen. Jag har aldrig varit något stort fan av barn egentligen, men denna helgen kanske på riktigt förstått innebörden i att blod är tjockare än vatten. Det är, hur hård man än må vara, lite gulligt när en jänta på ett och ett halvt säger ba baaj och viftar frebilt när det är dags att skiljas åt. Men det är väl bara för att man är släkt, såklart.

Stötte på två gamla Smålandsbekantingar på stan jag inte sett på typ fem år. Det var handels hit och läkarplugg dit. David Batra gör en klockren sketch på det där statusdroppandet som infinner sig när man träffar gamla kompisar som mer än gärna uppdaterar en på vad de åstadkommit i livet. Om jag blev imponerad? Nja, inte överdrivet. Det är synd att klaga på mitt jobb. Jag hade inte velat byta om så ens för fem minuter.

Äntligen fått upp projektorn på väggen också. Jag ska inviga den med Kick Ass.
Titeln beskriver filmen väldigt bra.

1 kommentar:

  1. För den som också vill se David Batras sketch så finns den här, 2:15 in ungefär:

    http://www.youtube.com/watch?v=v1CUvDsJjUI

    SvaraRadera