söndag 26 juli 2009

Är inte helt tillfreds med att jobba söndagar när inga ordinarie journalister jobbar - det är kaos. Ingen lokalredaktion svarar, det är si och så med material i mapparna och vad som ska ligga vart, om något kommer in sent, vilka bilder som ska prioriteras får jag bara försöka gissa mig till. Det är tur att jag lider av någon mystisk åkomma som gör att jag inte kan bli stressad, därför jag spenderade en timme i telefon när jag egentligen borde layoutat sidor för glatta livet.

Åkte ut till Pers stuga i Oskarshamn i går och lapade lite sol på dagen, var sjukt bra väder innan herr och fru moln bestämde sig för att föröka sig lavinartat på himmelen. Men man blir ju ändå brun, enligt Per. Den livsfarliga strålningen är så pass stark att den tar sig igenom några fjuttiga moln. Han pluggar ju till chef, så jag får väl ta hand ord för sant. Blev lite ferre i Vimmerby på kvällen. Var först hos Ivona och det var trevligt även att jag inte kände en kotte, sen kom Mange förbi en sväng och vips så fastnade vi hos Asta istället. Lente blev sur när vi ville kolla på touretteskillen och vi blev tillsagda att sänka musiken. Vida känt att hon som äger lägenheterna där är flata, och när hon gått undrade Per vem det var och vägrade inse att det faktiskt varit en tjej.

Sprang på några från min gamla franskaklass på gymnasiet och fick glänsa med mina imponerande kunskaper;
Je suis en permire de conduire - Jag är ett körkort.
Ma voiature est plein de che-cheveux - Min bil är full av hårtorkar.

Har bara lärt mig det mest väsentliga alltså, så man klarar sig bra i baugettelandet. Många tror att det räcker med att ha en baugette, men då ska ni nog plugga mina fraser lite. Titta inte på stavningen dock, jag kan uttala det prickfritt men hur det stavas kan ni knappast kräva att jag ska komma ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar