tisdag 28 juli 2009

Jag älskar min framförhållning. Har bara 16 sidor kvar på Växjöbladet, fast jag ska börja med det först imorgon egentligen. Kände jag inte mig själv bättre skulle man ju kunna tro att jag håller på att bli vuxen. Fick dock det berättat för mig att vuxen det är man först när man går upp tidigt på mornarna även när man inte behöver, så jag har nog en bit kvar och ett antal poäng i form av icakort, fru, mustasch, barn och andra såna där trivaliteter att inkassera innan jag helt förlorat rätten att kalla mig yngling, slyngel, pojkvasker och så vidare. Nu brukar det ju mest vara stofiler som luktar vår och äldre herre som kallar mig allt det där, men ni förstår.

Såg på Criminal Minds igår och lyckades lura i pappa att storyn var hämtad från Vimmerby och pedofilmördaren Ulf Ohlsson aka "Helenmannen" eller "Mannen med hunden", som levde ett antal år i vår pittoreska småstad med sin stora hemlighet. Faktum är att jag faktiskt pratade med honom av en slump i bibliotekets tidningsrum en gång, och han brukade stanna och prata med farsan då och då om de möttes på hundpromenaderna och dra den ena rövarhistorien efter den andra.

På tal om hundar (du måste bara älska den övergången, skulle få jobb som nyhetsankare any day), mosade vår kära hund mina nedre framtänder igår. Utan förvarning kastade han upp huvudet när vi brottades, vilket fick till följd av att jag bet ihop hårt och kände hur tänderna flisades i munnen. Det blir en saftig penning för att få det snyggt igen, och nu tänker jag inte ge Hubert godis på en månad.

För man kan ju inte lära gamla hundar sitta, så det gäller att börja i tid.

1 kommentar: