tisdag 22 september 2009

Finner nöje i att vittja dagens medier efter skumma nyheter. Jag är inte Adam Allsings copycat utan saknar helt enkelt en ding-ding-värld. Den eminenta tidsskriften kommer väl alla ihåg? Det är svårt att inte älska en tidning med huvudrubriker som Chris gifte sig med sin gitarr eller Reuben var en bråkstake - kniven genom huvudet botade honom. Nu när internet finns känns den väl ganska överflödig dock. Men det roliga var ju att när det begav sig var jag på tok för ung för att ens kunna stava till källkritik - och förstod inte att en del nyheter bara var påhittade. Tror det var mycket så förr, man svalde allt med hull och hår medan man idag får "källa på det tack" som svar så fort man berättar något som skiljer sig lite från vanliga normer.

Läser i LA Times om en Taiwanes som har sitt snygga yttre att tacka för att hon har mobil och plånbok kvar. Hon blev överfallen och rånad av en 22-åring som mitt under anfallet ångrade sig. Han hjälpte henne istället till sjukhus för omplåstring och lämnade ett kärleksbrev på hennes vespa; ”När jag såg hur underbar du ser ut så ångrade jag mig. Jag hoppas jag kan få be om ursäkt och kompensera dig”.
Han kunde tack vare brevet och flickans beskrivning kort senare gripas av polisen.

Vilka pannbiffar det finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar