onsdag 23 september 2009

Pannbiffspappa är gårdagens träffsäkraste uttryck. Men det kan hända att jag tyckte det var extra kul bara för att det passar otroligt bra på den person min kompis beskrev det med. Skulle för övrigt inte vilja praktisera här om jag och Linus jobbar samtidigt. Den nya killen som jobbade i söndags fick i tre timmars tid höra att han var alldeles för kaxig, hade en trist attityd och att om det inte blev bättring skulle han minsann få smaka pappagrädde i fikarummet. Det skönaste var att sportchefens spontana kommentar över den nya förmågan var att "han var lite uppstudsig". Tror nog att han var tvungen att ikläda sig den manteln för att överhuvudtaget orka jobba. Men jag tror nog ändå att han förstod vår ironi, i annat fall fungerar han ändå inte på vår arbetsplats. Är få saker som kan skapa så mycket onödiga problem som när en människa inte förstår sarkasm.

Kom att tänka på en incident från högstadiet (fråga mig inte hur), när en klasskompis höll redovisning och vad han egentligen hade skrivit ned i sina stödord har jag ingen aning om men jag tror inte att han hade planerat att säga onanerade mitt i allting. Det roliga var att han märkte nog själv att det började bli fel, för han nästan ljudade fram det som när man lärde sig läsa. Klassen exploderade i ett garv och läraren var den som dog mest så tårarna bara sprutade. Det är såna där saker man kommer ihåg, våra stora examenarbeten om inka-indianerna och konflikterna i Tjetjenien minns jag inte ett skit av.

Slutsats: Lärarna borde blanda in mer sex i undervisningen, helst helt oväntat.

2 kommentarer:

  1. Men snälla rara du.. inte gå in i väggen nu! Jobba inte ihjäl(stavning?) dig
    Men så skönt att du är tillbaka i bloggen!! =)

    SvaraRadera
  2. jag håller med dig, helt och fullt. mer knull i skolan!

    SvaraRadera