torsdag 22 oktober 2009

Det där med att gå upp tidigt har aldrig varit, och kommer nog aldrig hellre bli, my cup of tea. Det kan ha att göra med att jag jobbade till efter midnatt igår och inte var i säng förrän fyra efter helt ha slukats av Brottsplats USA följt av nåt husbyggarprogram på Discovery. Var ju tvungen att se slutresultatet under några alldeles för snabba minuter. Vad är egentligen grejen med program av den typen? Som Äntligen hemma, Roomservice (personlig favorit) eller Extreme Home Makeover. Det enda som är intressant är ju slutresultatet, och ens nyfikenhet får en att se fram till slutet trots att man kunde skippat de första 37 minuterna.

Läste någonstans att det var det tydligaste tecknet på att man blivit vuxen var att man gick upp tidigt trots att man inte behövde. I det avseendet har jag nog en bit kvar på vägen av personlig mognad för att definera mig som vuxen. För hade jag inte behövt gå upp till jobbet när klockan ringde vid 07.30 hade jag med största sannolikhet fortfarande varit djupt inne i min skönhetssömn. Å andra sidan tycker farsan fortfarande att det är det bästa som finns att få sova lite längre på morgonen, av den enkla anledningen att han också är en nattmänniska. Han är 51, och då vi är väldigt lika på den punkten så jag kommer nog aldrig bli vuxen sådär på riktigt i andras ögon.

Men det spelar mindre roll. Jag ser inte deras ögon ändå, för mina är stängda.
God Jul, jag sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar